Avem, in loop de altfel, aceeasi discutie cu oamenii care intra in blogosfera: cum sa faci bani din blog? De obicei raspunsurile sunt simple: AdSense +content sau content+ parteneriate/advertising de la branduri. De fiecare data ne lovim de acelasi obstacol: “nu am, nu vreau sa dau, nu ma intereseaza cifre ptr blog”. Asta-i una.
In ultima vreme, nu stiu exact de ce, am inceput sa primesc diverse cereri pentru articole pe blog. Nu-mi dau seama daca are legatura cu noul job sau cu numarul tot mai mare de prieteni pe FB, Twitter si G+. Clar e ca uneori cererile nu au nimic de-a face cu blogul meu (sau cu mine) si mi-am zis, hai sa facem o pagina asa cum cred eu ca mi-ar placea sa vad, pentru cei care vor sa faca “parteneriate” cu mine si cu blogul meu. So here goes:
Coordonate
bogdana.butnar@gmail.com – www.bogdanabutnar.ro – statistici mai jos
Afinitati/categorii
(despre ce scriu, unde am credibilitate. explicatie ptr notare: autoritate = unde am pregatirea si know-howul necesar ptr a ma exprima, influenta = unde opiniile mele influenteaza opiniile altora)
– Marketing, marketing digital, cercetare clasica, cercetare online, antreprenoriat, dezvoltare personala, retele sociale, blogging, agentii de publicitate, planning , strategie de comunicare, PR
CUM FOLOSITI ASTA: daca vreti sa ma invitati sa scriu despre ceva sau sa testez ceva, e important sa imi explicati cum si daca are legatura cu domeniile de mai sus. Scriu numai din punctul asta de vedere si de obicei nu scriu despre lucruri care nu au legatura cu cele de mai sus. Evident, mai puteti sa legati proiectul vostru de un aisberg (vedeti mai jos)
Aisberg
(explicatie: aisberg= domeniu despre care nu scriu in mod oficial dare care apare recurent in postarile mele si unde am atras comentarii, unde am sanse sa pot emite o opinie avizata si probabil una care sa influenteze)
– CARTI, lectura, cercetare antropologica, gatit ocazional, masini (nu ma pricep la masini insa conduc cu placere), moda (mai ales alternative de tip Vintage, Cheap&Chic), animatie, design web + UI
CUM FOLOSITI ASTA: daca proiectul sau produsul vostru are legatura cu un aisberg, probabil ca o sa scriu despre el. Daca nu are legatura dar vreti neaparat sa scriu despre el, voi face o conexiune cu cele de mai sus ca sa pot justifica aparitia sa pe blog ptr cititorii mei
Statistici
BLOG 1.01.2011 – 1.10.2011
Trafic Data
Demografice (inferred mai ales pe baza datelor de FB si Twitter care aduc cel mai mare trafic in blog)
Domeniu de activitate
CUM FOLOSITI ASTA: numarul de oameni care citesc acest blog nu este imens, deci atunci cand analizati oportunitatea unui parteneriat e bine sa va ganditi ca, atata vreme cat ce vreti sa fie promovat, are legatura cu categoriile mele sau cu aisbergurile mele, probabil numarul de vizualizari va fi mai mare si influenta va creste.
RETELE SOCIALE (am folosit klout, docs.com si diverse alte mijloace de analiza)
FB – ptr ca este cel mai important driver de trafic catre blog
http://www.facebook.com/bogdana.butnar – 2522 prieteni (oct 2011)/
Pagini asociate: Interesting Romania http://www.facebook.com/RoInteresting2011
G+ – Bogdana Butnar – 99 +prieteni in cercuri/ in 1816 cercuri (oct 2011)
(ca referinta 🙂 mai jos top 5 in G+)
Costuri:
Nu exista un rate card ptr acest blog. In general nu am acceptat bani insa nu uitati sa ma intrebati daca vreau asta. Mi se pare o dovada de lipsa de respect sa ii ceri unui om sa iti presteze un serviciu gratis 🙂
Iti recomand sa scoti adresa de e-mail in acel format si sa o inlocuiesti, cum ai mai scris si in trecut, cu o forma de genul bogdana punct butnar at gmail punct com sau ceva mai scurt. Multe crawlere scaneaza dupa adrese de e-mail non-stop, si presupun ca nu vrei un folder imens de spam 🙂
Tare analiza – invat cateva lucruri aplicabile pe viitor. Mersi! 🙂
[…] si cred ca blogul meu poate da rezultate pentru anumite lucruri. Din acest motiv am pregatit aici o pagina cu informatii despre blogul meu, si puterea mea de influentator. Gasiti acolo si date de trafic si cateva estimari despre domeniile […]