— On Comms Design. From London

Bunul simt in blogging

Cand ceva se intampla o data e un fapt, cand se intampla de doua ori e un fapt divers, cand se intampla de trei ori e o coincidenta si cand se intampla de patru ori sau mai mult e un tipar.

la #smstimisoara nu mai putin de 4 bloggeri importanti au spus ca atunci cand te apuci de blogging trebuie sa ai bun simt, si cand ziceau bun simt nu se refereau la common sense ci la proverbialii “7 ani de acasa”. Mi se pare foarte interesant ca recomandarea asta a devenit parte integranta din discursul despre cum sa faci pro-blogging ptr ca exista o contradictie inerenta intre ce are succes in Romania, modul in care noi intelegem dialogul sau disensiunea si bunul simt.

Daca urmaresti care sunt instrumentele unui succes fulgerator (probabil nu de durata dar fulgerator) in online media, de cele mai multe ori ele includ o doza decenta de trollare, articole injurioase la adresa vreunui alt blogger celebru, comentarii agresive pe walluri, siteuri etc. Practic, ca sa te bage cineva, oricine, in seama trebuie sa nu ai bun simt. QED cu televiziunile de stiri din Romania unde succesul se masoara in decibelii discursului si nu in coerenta sa.

De subliniat aici ca exista o diferenta intre a face scandal si a discuta in contradictoriu. Scandalul este cand doi oameni se injura fara argumente. Discutia in contradictoriu este cand doi oameni se injura cu argumente. Care vi se pare situatia mai familiara la noi?

Aici intervine insa clenciul: ca sa te bage cineva in seama trebuie sa faci magarii DAR ca sa iti dea cineva bani… eee asta e alta poveste. Nu cred ca o sa prindem noi timpurile cand companiile vor fi suficient de increzatoare in produsul lor incat sa sponsorizeze emisiuni sau bloguri mai putin PG13. E suficient ca un CEO deloc familiarizat cu subiectul sa intre pe o pagina unde reclama lui si un articol despre rotunjimile femeilor stau nas in nas si va garantez ca parteneriatele zboara pe geam in secunda 2.

Deci vedeti voi, probloggingul pare a fi un fel de progresie non liniara de la lipsa de bun simt la bun simt, de la attention capturing la notorietate neasistata, de la dorinta de a face bani la facutul de bani. Da, ultimamente e bine sa ai bun simt. Intrebarea e daca in tara asta poti sa te bagi in seama altfel decat generand, participand sau alimentand un scandal. Ca o discutie in contradictoriu am stabilit ca nu avem ptr ca nu avem argumente 🙂