— On Comms Design. From London

Ce ai face pentru un brand?

Mi se pare foarte importanta intrebarea pe care a ridicat-o Marius Ursache la TEDx Iasi, acum o saptamana. Ce ai face pentru brandul favorit? Okay, iubesti Apple dar ce ai fi in stare sa faci ptr Mac-ul tau? Ai iesi in strada, ai cumpara si urmatorul gadget de la Apple desi nu ar fi cel mai tare, ai purta numai tricouri Apple, ti-ai tatua ceva pe mana sau pe frunte?

Marturisesc ca nu sunt un brand lover. In sensul ca desi prefer anumite produse, nu am facut niciodata vreun gest major pentru a imi arata angajamentul fata de brandurile acestor produse. Devotamentul meu se reflecta in repetitia cumpararii si in faptul ca uneori, pentru un singur brand de altfel, ma mai cert cu prietenii care folosesc altceva.

Cu toate astea e interesant de vazut ca desi brandurile discuta relatia lor cu oamenii in termeni de “devotiune” eu nu vad totusi asta 100%. Devotiunea ptr mine are un mare grad de “crede si nu cerceta”, adica de angajament arbitrar, asumat fara argumente. Si totusi, e suficient pentru un brand sa greseasca de doua maxim trei ori pentru ca toti cei care si-l asumasera sa il paraseasca.

Pana la urma relatia noastra cu brandurile este una oportunista? Buna pana cand lucrurile merg, si deficitara atunci cand vin vremuri grele?

PS: La TEDx Marius Ursache a lansat un produs nou, un site/retea de socializare pentru cei care sunt comisi la anumite branduri. L-am rugat sa imi dea cateva insighturi despre acest proiect si sper sa postez ceva in curand despre asta. Gasiti proiectul aici www.bravatar.me