— On Comms Design. From London

“Clasificarea socio-economica a bucurestenilor”

O vizita scurta de duminica in zona comerciala Baneasa si nevoia de a cumpara haine de pat de la Ikea, precum si o inclinare dubioasa catre observatie antropologica te pot duce la concluzii surprinzatoare referitor la tipologia oamenilor care locuiesc in Bucuresti.

Din ciclul, postari scurte si neargumentate, va prezint mai jos o clasificare a bucurestentilor prin raport la restaurantul Ikea.

Mic background – restaurantul Ikea a fost in 2011 al doilea cel mai profitabil stabiliment de hranire a populatiei dupa McD-ul din Dristor. Din cele afirmate de oficialii Ikea, o buna parte din profitul companiei in Romania provine de la sutele de mii de hotdogi si chiftele suedeze vandute in fiecare saptamana la restaurant.

In consecinta, va propun cele de mai jos ca posibila clasificare socio-economico-culturala a populatiei bucurestene. Va atrag atentia asupra naturii circulare a acestei clasficari care pleaca de unde porneste si face un cerc complet.

1. Oameni care nu stiu ca exista restaurant la Ikea ptr ca nu stiu ca exista Ikea si ptr ca nu s-au gandit vreodata ca mobila se poate lua dupa sezon si ca shoppingul poate fi atat de epuizant incat la final sa ai nevoie de o pauza de mancare fie ea cu chiftele fie ea cu hotdogi (veti vedea mai jos diferentele)

2. Oameni care mananca la Ikea numai duminica; acestia sunt oameni care au inlocuit vizita duminicala la McD de acum cativa ani cu vizita duminicala la mega-mall si mananca cea mai ieftina mancare de acolo ca dovada ca viata lor in capitala este una reusit. Doua subcategorii se evidentiaza:
a. Oamenii care mananca chiftele la restaurant

b. Oamenii care mananca hot dogi la iesirea din magazin

De observat ca ambele “mese” sunt precedate de o “plimbare” prin Ikea care se lasa de obicei cu achizitia unor “suveniruri” de genul: servetele, suport de servetele, lumanari parfumate sau mini rame de fotografii. Acest tip de promenada nu e diferit de o plimbare prin Herastrau care se finaliza de obicei cu un suvenir de tip “jucarie ieftina din plastic”. De observat ca chiftelele sunt doar varianta mai upscale a hotdogului fiind, totusi, cea mai ieftina si cea mai consistenta mancare de la restaurant.

3. Oameni care mananca la Ikea numai in timpul saptamanii – oameni care folosesc restaurantul utilitar pentru ca lucreaza in zona si ptr ei restaurantul functioneaza ca o cantina mai upscale. Tot de observat doua categorii mai putin bine conturate insa, cei care mananca zilnic la Ikea la restaurant si ptr care acest lucru operationalizeaza complet relatia cu restaurantul, si cei ptr care o iesire saptamanala ptr masa de pranz Β este o aventura si deci adauga extra valente relatiei πŸ™‚

4. Oameni care au mancat dar nu mai fac asta si iau la pachet din restaurant de la Ikea, sunt oameni care sunt deja deranjati de afluxul de oameni din categoria 2 de mai sus si nu mai vor sa isi piarda vremea stand la coada desi le place inca ideea de a merge la Ikea (cu rima, pam pam)

si finalmente,

5. Oameni care nu stiu ca exista restaurant la Ikea, ptr ca au suficienti bani incat sa nu fie nevoiti sa se gandeasca la mobila de la Ikea ca o optiune si sa poate ocolo “masele” cu prilejul oricarei mese ale zilei.

Am uitat ceva?