— On Comms Design. From London

Companii, asumati-va Social Media Managerii

La #bizsmscamp am tinut o prezentare complet inutila celor prezenti dar din care a iesit o idee buna. Companiile ar trebui sa isi asume o pozitie de Social Media Manager in organigrama.

Prezentarea mea a expus o structura organizationala pregatita pentru integrarea social media in planul general de marketing, de la asumarea unei pozitii clare in nomenclatorul companiei pe segmentul social media pana la structura umana si profesionala a unui om insarcinat cu acest job. Dupa ce trec “pe curat” notitele din footer o sa o incarc aici.

Catre final lansam apelul ca managerii de social media “sa se ridice” si sa se reclame ca pozitie si responsabilitati in organizatiile in care acum activeaza de facto dar nu si de iure.

Primul Social Media Manager asumat a fost Alex Negrea si BCR merita un bravo pentru asta. De atunci insa ce vedem sunt multe companii in care pozitia de SM Manager este suplinita de un om de la PR, brand sau marketing in general, in “timpul sau liber”.  Avem oameni pasionati de social media care sunt dispusi sa faca un efort suplimentar ptr a introduce si a promova proiecte de acest gen in companii. Dar nu avem companii pregatite sa raspunda cu o “oficializare” a acestei munci.

Problema e ca sunt 3.5 milioane de romani in social media, 4 milioane de romani cu joburi si 7 milioane de romani cu acces la internet (cifrele se suprapun). Asadar ½ din populatia urbana cu un job are un cont de social media. Cumva traiesc cu impresia ca interactiunea cu acest target nu poate sa fie un part time job al unui om care face asta din pasiune, fara sa fie recunoscut ca atare, fara sa primeasca metrice si plata ptr jobul sau.

Asa ca, cu voia dumneavoastra, si cu suportul colegilor de la #bizsmscamp, rog companiile sa isi asume si anunte pozitiile de SM Manageri facand urmatoarele:

  1. Sa treaca pe cartile de vizita ale colegulului care se ocupa acum voluntar de social media si pozitia de SM manager
  2. Sa stabileasca metrice si responsabilitati clare ptr el
  3. Sa noteze aceste metrice si responsabilitati in planul de marketing
  4. Sa remunereze extra workul pe care acest om il face in functie de metricele atinse
  5. la pagina de contact a siteului dvs sa apara si numele si pozitia de Social Media Manager

Sa gestionezi social media nu mai e un moft, e un job!