— On Comms Design. From London

Companii, asumati-va Social Media Managerii

La #bizsmscamp am tinut o prezentare complet inutila celor prezenti dar din care a iesit o idee buna. Companiile ar trebui sa isi asume o pozitie de Social Media Manager in organigrama.

Prezentarea mea a expus o structura organizationala pregatita pentru integrarea social media in planul general de marketing, de la asumarea unei pozitii clare in nomenclatorul companiei pe segmentul social media pana la structura umana si profesionala a unui om insarcinat cu acest job. Dupa ce trec “pe curat” notitele din footer o sa o incarc aici.

Catre final lansam apelul ca managerii de social media “sa se ridice” si sa se reclame ca pozitie si responsabilitati in organizatiile in care acum activeaza de facto dar nu si de iure.

Primul Social Media Manager asumat a fost Alex Negrea si BCR merita un bravo pentru asta. De atunci insa ce vedem sunt multe companii in care pozitia de SM Manager este suplinita de un om de la PR, brand sau marketing in general, in “timpul sau liber”.  Avem oameni pasionati de social media care sunt dispusi sa faca un efort suplimentar ptr a introduce si a promova proiecte de acest gen in companii. Dar nu avem companii pregatite sa raspunda cu o “oficializare” a acestei munci.

Problema e ca sunt 3.5 milioane de romani in social media, 4 milioane de romani cu joburi si 7 milioane de romani cu acces la internet (cifrele se suprapun). Asadar ½ din populatia urbana cu un job are un cont de social media. Cumva traiesc cu impresia ca interactiunea cu acest target nu poate sa fie un part time job al unui om care face asta din pasiune, fara sa fie recunoscut ca atare, fara sa primeasca metrice si plata ptr jobul sau.

Asa ca, cu voia dumneavoastra, si cu suportul colegilor de la #bizsmscamp, rog companiile sa isi asume si anunte pozitiile de SM Manageri facand urmatoarele:

  1. Sa treaca pe cartile de vizita ale colegulului care se ocupa acum voluntar de social media si pozitia de SM manager
  2. Sa stabileasca metrice si responsabilitati clare ptr el
  3. Sa noteze aceste metrice si responsabilitati in planul de marketing
  4. Sa remunereze extra workul pe care acest om il face in functie de metricele atinse
  5. la pagina de contact a siteului dvs sa apara si numele si pozitia de Social Media Manager

Sa gestionezi social media nu mai e un moft, e un job!

 

Share this article Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Digg thisShare on Reddit0
14 comments
  1. Adriana says: 2011/12/0523:12

    Cand vb despre social media, mai ales in companiile mari, multinationale, este extrem de complicat. Pai in primul rand ganditi-va ca trebuiesc modificate FISE DE POST, adaugate obligatii pentru angajat si angajator=> negociere ref la salariu sau bonusuri, taxe&impozite. 🙁
    Din pacate, sa ai un departament-sau macar un responsabil SM- este un challenge!

    • Bogdana says: 2011/12/1121:53

      Adriana, pai si ce sa facem? sa zicem celor de la FB si G+ sa isi inchida retelele ca nu se pot schimba nomenclatoarele? :)) problema e de oameni care incetinesc procesul. e ca si cu internetul pana nu facem retea de fibra optica de unde sa avem bani de proiecte importante in online 🙂

      • Adriana Ceausescu says: 2011/12/1205:59

        🙂 Dar asta este realitatea din acest moment. Desigur timpul rezolva tot si probabil ca in ctiva ani nu va mai aexista o companie care sa nu aibe si un dep smm.

  2. Marco says: 2011/12/0600:44

    O firma care nu are SMM-u’ nu exista :))

  3. Adriana Ceausescu says: 2011/12/0600:51

    🙁 deci nu avem firme in Romania ? O sa revin in zilele urmatoare pe blogul meu despre social media si mangementul reputatiei online. cat de imp este pentru TOATE companiile sa fie ACOLO, online, in mijlocul clientilor. Super Bogdana, ma bucur ca putem discuta despre acest subiect atat de drag mie!

  4. […] de la articolul Bogdanei şi de la discuţiile din cadrul prezentărilor de la tabăra de social media (felicitările pentru […]

  5. Biz Snow Camp – ziua bloggerilor | says: 2011/12/0615:07

    […] Bogdana Butnar a fost, de departe, speakerul cel mai talentat, iar prezentarea ei cred că e cu “va urma”! Bogdana a vorbit despre echipa de Social Media dintr-o companie, de la componenţă, competenţe şi recunoaştere, atât a funcţiei cât şi a bugetării. A vorbit foarte pertinent despre subiect, însă mie personal mi-ar fi plăcut să adauge şi un slide cu argumente pentru managementul companiilor de a da mai multă atenţie Social Media. Încă sunt mult prea multe companii care ignoră acest canal, iar oamenii care lucrează acolo au nevoie de argumente foarte solide pentru a convinge managementul că 1. merită şi 2. trebuie să învestească în acest sens. […]

  6. [D][S][N] says: 2011/12/0616:09

    Un mare bravo pentru initiativa.

  7. […] Ciubotaru Anca Bundaru Ancaela Andrei Crivat Anne Marie Blogatu Bobby Voicu Bogdana Butnar (+ concluzii) Cabral (1, 2) Chinezu (+ concluzii) Cristian Sutu Dan Dragomir Denisuca Elena Ciric (Day 2, Day 3, […]

  8. […] m-a pus pe gânduri? Ideile Bogdanei şi articolul în care cere companiilor să-şi asume un Social Media Manager în […]

  9. […] ca nu gandesc social media by katairobi on Dec 8, 2011 • 8:13 am No Comments Pornind de la articolul Bogdanei şi de la alte câteva zeci de articole legate de companiile care nu înţeleg puterea 2.0 îmi dau […]

  10. Alin Vlad says: 2011/12/1217:09

    Din pacate, cred ca in Romania sunt mai multe multinationale care au Social Media Manager roman decat companii romanesti.

    Din fericire, din pozitia de Support-er unde faceam si SMM in timpul liber pt companie am devenit Community Manager in cadrul Mkt-ului in aceeasi firma la insistentele unei firme consultante de Online Marketing din afara

    In concluzie, se poate…:)

    • Bogdana says: 2011/12/1820:45

      :)))

  11. […] de la articolul Bogdanei şi de la alte câteva zeci de articole legate de companiile care nu înţeleg puterea 2.0 îmi dau […]

Submit comment