— On Comms Design. From London

Cosul de Craciun sau calendarul interactiv?

Vine in curand luna cadourilor si, daca lucrati intr-o companie cat de cat mare, stiti ca asta inseamna luna felicitarilor de la/catre parteneri si clienti. Eu asociez luna asta mai ales cu un morman de agende pentru anul urmator care toate ajung in sifonierul tatalui meu [care nu a folosit niciodata o agenda dar adora lucrurile gratis]. Cum e mai bine?

Trebuie sa va spun de la inceput ca articolul asta a fost “instigat” de oamenii de la gourmetgift.ro care m-au pus pe ganduri cu cosurile lor cadou traditionale. De ce? Deoarece  pentru mine, de fiecare data, pregatirea cadourilor de sarbatori de la “corporatie” incepea cu aceeasi dilema absurda–> brieful asta “sa fie util dar creativ, nu ca toata lumea ca doar primesc 1000 de alte lucruri de la alti parteneri, sa fie on brand, despre Craciun si sa coste maxim 20 Euro bucata”.

De ce era o dilema absurda? Pai din doua motive:

  1. E imposibil sa faci asa ceva. Unde gasesti ceva creativ, diferentiator, pe brand, unic pe piata si ieftin?
  2. Mie nu-mi placea niciodata cand primeam genul asta de cadouri pentru ca de cele mai multe ori ele erau niste gimmickuri simpatice dar inutile pe care le insirai pe birou si apoi le aruncai pe 3 ianuarie cand te intorceai din concediu.

Dupa mine exista trei tipuri de cadouri “corporate” pe care le poti trimite/primi:

  1. cadoul creativ – ceva despre Craciun si despre filosofia de brand a celui care trimite [un Mos Craciun intr-un BMW verde daca esti BMW, spre exemplu]
  2. cadoul util – agende [fara calendare !!! va rog, avem cu totii Google Calendar si calendar interactiv pe telefon]
  3. cadoul util premium – cosurile de bunatati gen gourmetgift.ro

si m-am intrebat care sunt cele mai potrivite destul de multa vreme pentru ca peste tot pe unde am lucrat cadoul de Craciun era o problema.

gourmet_0543

O vreme indelungata m-am bazat pe sentimentul pur personal ca mie imi plac cel mai mult alea utile premium, nu de alta dar le poti duce acasa la mama si la tata sau le poti consuma la distractie cu colegii sau le poti pasa matusii care te calca pe nervi si pentru care nu ai luat nimic special.

Ulterior insa, au venit mai multe informatii care mi-au confirmat si intarit ceea ce era numai un “feeling”. Spre exemplu, intr-o discutie cu strategii de la o mare platform de micro-blogging, la intrebarea daca ar trebui sa transmitem mesaje de brand in seara de Craciun, raspunsul a fost “Categoric NU!”. E ciudat sa te bagi in sufletul omului atunci cand el e cu sufletul in alta parte, la familie, la bucuria unei aniversari etc. Cumva mi s-a parut ca oamenii au dreptate si am devenit de atunci un suporter infocat al cadourilor utile premium, chiar cu riscul de a nu ne diferentia de cadourile altor parteneri. Pentru ca de Craciun n-ar mai trebui sa “vindem” ci doar sa “impartasim”.