— On Comms Design. From London

Cum consumi Facebook – niste reguli

Dupa o introducere teoretica in care am setat niste paradigme, iaca si un indrumar simplu de “consum” de Facebook care sa iti permita sa faci cele de mai jos

– sa nu te loghezi la fiecare 20 de minute ca sa “verifici”
– sa acumulezi informatie RELEVANTA
– sa pastrezi legatura cu oamenii care CONTEAZA
– sa dezvolti ce incerci sa dezvolti prin prezenta pe FB – relatii, branduri etc

Daca te decizi sa adaugi fara discriminare pe oricine, asigura-te ca lucrurile de mai jos sunt bifate
– pe wallul tau poti posta doar tu si nu altii
– primesti notificari cand esti taguit in postari si fotografii
– scoti de pe wall si din albume toate fotografiile in care nu ai cerut tu sa fii taguit
– identifici si dai “unsubscribe” acelor oameni care posteaza chestiuni stupide, constant neinteresante, agresive, de prost gust etc sau, IMPORTANT, mult prea personale
– identifici si dai unsubscribe “serial sharer”ilor (da, stiu e un tongue twister) – adica acelor oameni care in decurs de cateva minute sharuiesc prea multe linkuri
– identifici si dai unsubscribe oamenilor care dau like-uri repetate, fara logica, postarilor tale – oamenii astia au un interes ascuns sau sunt pur si simplu stupizi
– identifici si dai unsubscribe oamenilor care sharuiesc toate statusurile tuturor. n-are rost sa ramai blocat in categoria “daca doriti sa revedeti”

In plus, urmareste lucrurile de mai jos
– aplicatii – cand cineva iti trimite un request de joc care nu-ti place blocheaza nu numai request dar si jocul in sine
– fotografii – incearca sa lamuresti daca merita sa ai intre amici pe acei oameni care taguiesc 100 de prieteni pe o fotografie cu un pisoi sau un brad de craciun
– cand primesti notificari repetate de la aplicatii, blocheaza sau sterge aplicatiile
– identifica si viziteaza direct pe wall maxim 20 de oameni care posteaza lucruri de calitate

Fotografii:
– noul layout de Facebook este incredibil de destept dar si de inselator ptr ca favorizeaza ca dimensiuni fotografiile in detrimentul video-urilor sau postarilor text. de aceea multi oameni au inceput sa posteze “maxime” scrise pe ceva si fotografiate ca sa ocupe mai mult share of screen. incearca sa rezisti tentatiei de a deschide fiecare album postat chiar daca acesta iti atrage atentia mai mult decat un link. In general linkurile duc la articole si uneori articolele astea sunt interesante. De multe ori imaginile duc la niste mobile uploads si atat 🙂

[va urma]