— On Comms Design. From London

Dark social – linkurile pe care nu le masoara nimeni

Din cand in cand mai citesc cate o teorie care ma “scoate putin de pe traseu” :). Asa mi s-a intamplat cand am citit la Faris Yakob despre “transmedia planning” si la fel mi se intampla acum ca recitesc ptr a nspea oara articolul asta din The Atlantic despre asa-numitul DARK SOCIAL.

Citez doar atat:

“1. The sharing you see on sites like Facebook and Twitter is the tip of the ‘social’ iceberg. We are impressed by its scale because it’s easy to measure.

2. But most sharing is done via dark social means like email and IM that are difficult to measure.

3. According to new data on many media sites, 69% of social referrals came from dark social. 20% came from Facebook.

4. Facebook and Twitter do shift the paradigm from private sharing to public publishing. They structure, archive, and monetize your publications”

Premisa e simpla: cate linkuri se sharuiesc pe FB si Twitter si prin alte motoare care monetizeaza deci masoara? Multe. Okay, dar cate linkuri se duc si prin motoare care nu monetizeaza deci nu masoara cum ar fi email, messenger, etc. Se pare ca si mai multe. De fapt, mai multe decat ne putem inchipui. Sharingul n-a fost inventat de FB sau Twitter. Sharingul masurat a fost inventat de acestia. Dar dincolo de ei exista ceva mai mare si mai adanc pe care oamenii de la The Atlantic il numesc dark social, despre care nu stim nimic.

Cititi. Si apoi recititi 🙂