— On Comms Design. From London

Deviceurile trag dupa ele designul

Acum ceva vreme Google a modificat layouturile celor mai importante “assets” pe care le are pe net, incluzand Gmail, Google reader si Maps si tot recent a integrat Places in Google+ sub denumirea Google Local. Acum cateva zile Facebook a anuntat ca modifica designul celei mai importante pagini din retea, cea de News Feed (pagina pe care ajungi cand dai click pe Home).

Toate aceste modificari sunt cauzate de nevoia de a afisa aceeasi experienta utilizatorului fie ca el este pe mobil sau pe tableta.

Ma intreb cate dintre siteurile de la noi nu au inceput acest proces pentru ca nu avem DECAT 2.5 milioane de utilizatori de smartphone si nu e “masa critica”? Cate siteuri inca mai stau pe ganduri daca sa implementeze responsive design pentru ca ratele de conversie sunt mici pe tableta si tot researchul de pana acum arata ca oamenii fac mai degraba browsing decat buying pe smaller screens?

Cati se intreaba insa daca researchul nu e cumva reactiv si deloc proiectiv asa cum il interpretam noi? Noi presupunem ca daca ACUM oamenii intrebati despre ceva ce fac in prezent raspund ca fac asa, si pe viitor ei vor face tot asa. Realitatea este ca trebuie sa ne pregatim pentru ce vor face oamenii si nu pentru ce fac acum. Si spre norocul nostru traim intr-o tara care imita nu genereaza trenduri deci stim deja ce vine.

Device responsive design vine. Nu ar trebui sa aiba nimeni dubii. Deci de ce nu se pregatesc mai multi?