— On Comms Design. From London

Domnisoarele dragute si domnii barbosi – despre ce am vorbit la SMS Bucuresti

Am fost la Social Media Summit si am vorbit despre asta [e prima prezentare]. Despre cum social media, pe care o iubim atat, pe care o asaltam cu informatie si pagini si atentie, este noua televiziune.

Argumentul meu simplu este urmatorul: tehnologia care sta la baza world wide webului – precum si tehnologiile conexe, au un potential mult mai mare decat acela de a fi canale de injectare a maselor cu publicitate. Ma gandeam acum cateva zile si imi dau seama ca nu strica o comparatie cu un API. Social media este exact ca un API, respectiv o interfata care permite ca doua sau mai multe componente software sa comunice intre ele. Singurul lucru care lipseste cand folosesti un api este scrierea a cateva comenzi care sa spuna componentei 1 ce sa ceara de la componenta 2. In acest moment social media ne da noua, advertiserilor, acces la vietile a milioane de oameni, acces mult mai direct decat cel dat de TV sau de orice alta forma de media.

Alegerea noastra? Sa folosim acest acces sa sa furnizam si mai multa publicitate.

Prezentarea mea spune simplu ca nu mai e nevoie de noi canale de injectare de publicitate si ca aceste noi canale de acces la audiente pot fi folosite si pentru altceva. De aceea prezenta in sala a unei audiente exclusiv feminine, tinere si dragute ma face sa cred ca in acest moment interesul fata de social media rezida exclusiv in departamentele de marketing si PR. Si mi-ar placea ca la discutiile despre social media sa avem in sala mai multi domni de la vanzari, operatiuni, infrastructura organizationala. Pentru ca nu poti cere unui om al carui job este sa promoveze povesti sa construiasca comenzile necesare bunei functionari a API-ului. Insa chestia asta sta in job descriptionul celor care se ocupa de vanzari, operatiuni, infrastructura organizationala.

As vrea sa nu omoram si social media cu reclama.