— On Comms Design. From London

Facebook “Sponsored Stories”

Recent, Facebook a lansat o noua modalitate de promovare in cadrul retelei. Desi nu s-au dat publicului interesat foarte multe detalii, din cate am inteles eu asa numitele “sponsored stories” inseamna ca Facebook va promova in sectiunea din dreapta, unde de obicei avem engagement ad-urile, interactiunile oamenilor din lista ta cu diverse branduri.

Spre exemplu, daca Coca-Cola a lansat o aplicatie si un amic din lista ta a “facut” aplicatia si a postat pe wallul sau un update care apare si pe wallul general, acest update poate fi preluat si postat in zona de engagement ads. In acest fel se pot promova si like-uri date paginilor de brand, orice aplicatie sau poate chiar sharing-ul de continut de pe wall-ul paginilor de brand.

Am incercat sa fac o simulare a unui posibil “Sponsored Story” pe profilul meu folosind o aplicatie de la ING cu care a interactionat un om din lista mea. La prima vedere nu e mare diferenta dintre chestia asta si engagement ad-uri, mai ales ca si la acestea din urma apar likeurile primite si de la cine le-a primit. Ce este intr-adevar relevant este posibilitatea aparitie FOTOGRAFIEI omului care a interactionat langa contentul de brand. Mie asta imi ridica cateva semne de intrebare:

1. Chiar e okay daca am jucat o aplicatie de brand – care BTW de cele mai multe ori nu e brandata la inceput, sa mi se asocieze automat imaginea cu acel brand si sa fiu postat pe “peretii” tuturor amicilor din retea?

2. Fb va posta EXACT ce apare pe wallul general sau textele vor fi modificate. Acum engagement ad-urile au o limita de caractere si unele aplicatii de brand posteaza texte ff mari

3. How about revenue sharing with users, FB? :)))) adicatelea daca tot ma joc cu un widget de brand, imi vad poza peste toate profilele amicilor mei si aia si dau zeci de clickuri din cauza ca moaca mea functioneaza ca un fel de endorsement, eu primesc ceva? :)))

Ce mi se mai pare interesant este cum poti administra acest tip de aduri, pentru ca pana acum platforma era comuna pentru agentii oameni simpli. In cazul Sponsored Stories probabil dealurile se vor face direct cu FB ptr ca mi-e greu sa vad un sistem generalizat integrat in sectiunea de Adverts. Plus, ca pentru un astfel de sistem ar trebui sa ai un fel de “certificare” ca esti brand, nu? 🙂

De urmarit

Share this article Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Digg thisShare on Reddit0
1 comment
  1. Adinel says: 2011/01/2608:58

    De obicei publicului nu primeste prea multe detalii pentru ca va casca plictisit dupa primele minute “tehnice”. Sponsored stories au la baza Facebook Open Graph.
    Pana la urma nu cred ca e rentabil pentru Facebook sa vanda publicitate in orice sectiune ci sa ofere platforma cu care companiile sa jongleze pentru a crea rich meaningful experiences, client retention and improved ROI.

Submit comment