— On Comms Design. From London

#icebucketchallenge for anything?

E complicat sa compui un articol in care critici indirect donatul/actele de caritate. E ca si cum ai scrie un articol despre cum ursii panda sunt o aberatie a naturii pentru ca nu folosesc la nimic. Dar sunt simpatici, nu?

Asa si cu #icebucketchallenge asta. L-au preluat o multime de oameni care l-au “refolosit” ca sa atraga atentia asupra altor cauze, ca sa doneze altor asociatii, ca sa ridice alte probleme. In teorie nu e nicio problema cu asta, nu? Ca doar e important sa stim despre toate cauzele din lume si daca avem cum sa le promovam mai eficient, more power to us.

Acum, insa, ia sa ne gandim la problema in felul asta: #icebucketchallenge este, dupa orice definitie, un exercitiu de marketing, de promovare. Obiectivul acestui challenge este simplu: awareness sau bani. Ce activitati au ca obiective awareness sau bani? Marketingul si advertisingul.

Bun. Sa zicem ca o alta activitate de marketing, spre exemplu, campania Mastercard cu ” Emotia e priceless. Pentru restul exista Mastercard” are rezultate la fel de bune ca si #icebucketchallenge la awareness si bani ptr Mastercard. De ce sa nu folosim acelasi algoritm si sa vindem Coca-Cola? Sau sa vindem asigurari ING? “Fericirea din ochii bunicii, priceless. Pentru ca bunica sa fie fericita, da-i o asigurare ING”?

Ce se intampla cu #icebucketchallenge in aceste momente este furt de concept creativ ๐Ÿ™‚ as simple as that. Si din pacate scopul nu scuza mijloacele. Nu poti dona ptr SLA in Romania? Nu te baga la #icebucketchallenge. Ai alta cauza de promovat? Angajeaza-ti agentie. #icebucketchallenge nu e un meme pe care il facem ca e distractiv, nu te poti auto-provoca la asa ceva “pentru ca il fac niste oameni prin America”. Nu numai ca pare ca nu iei in serios treaba dar diluezi un mesaj care incepuse foarte clar si care a sfarsit la Florin Salam ๐Ÿ™

Ai folosit hashtagul #icebucketchallenge ca sa pui oamenii sa doneze altor cauze? Ai furat un concept creativ. In agentiile serioase cineva te-ar fi dat afara a doua zi.