— On Comms Design. From London

La #bizsmscamp de decembrie

Traditia a inceput in vara 2011 cu o prima intalnire la Paraul Rece [la care eu nu am participat din pacate]. #bizsmscamp se doreste un eveniment unde oamenii din social media si intalnesc cu oamenii din companii si agentii ptr a discuta si, hopefully, ajunge la niste concluzii constructive despre social media in Romania.

Dupa prima zi am ramas cu impresia ca, inca, in comunitatea de social media (care include atat oamenii care seteaza agenda in retele de socializare si blogsfera dar si companiile care vor sa include instrumente specific social media in campaniile de comunicare si agentiile de PR) raman neraspunse o serie de intrebari la care probabil ar fi trebuit sa avem niste lamuriri pana acum.

Majoritatea dintre ele tin inca de modul in care blogosfera si social media in general relationeaza cu detinatorii de bugete si se refera in special la criteriile dupa care aceste bugete sunt impartite.

In lipsa unor standard clare si a unui sistem de masuratori care sa fie general acceptat una dintre intrebarile frecvente este “cum se aleg bloggeri” pe care ii include companiile in campanii. Oamenii de la conferinta si-au exprimat temerea ca apropierea fizica de capitala si relatiile stabilite prin prezenta permanenta la evenimente pot fi criteria esentiale desi exista bloggeri importanti si in provincie si acestia nu pot sa ajunga mereu peste tot.

Tot la capitolul lipsa de masuratori ramane si intrebarea cum se evalueaza succesul unei campanii in social media in conditiile in care, dupa cum bine stim, metricele de social media sunt inca nealiniate cu cele dupa care se seteaza succesul in departamentele de marketing.

Comunicarea intre actorii social media si companii, si cand zic comunicare vorbesc de chestiuni destul de basic de tipul scriu mail sau dau telefon, cum scriu mail, ce trimit in mail, cum arata o prezentare, cate mailuri trimit, cum aflu cui sa trimit mailurile, e inca o chestiune unde nu sunt raspunsuri clare.

In plus, si aici am avut si eu o tresarire de entuziasm, s-a mai discutat cum sa construiesti comunitati locale si, desi de la Chinezu am inteles ca nu ar fi niste reguli clare, dintre sugestiile primate a fost si nevoia unor intalniri regulate unde sa NU se discute despre social media ☺

Azi ascultam companiile si revin cu un update catre seara.

[Revista BIZ e organizatorul #bizsmscamp]

Share this article Share on Facebook2Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Digg thisShare on Reddit0
5 comments
  1. […] Bogdana Butnar […]

  2. […] Voicu, Cristian China-Birta, Adrian Hadean, Cristian Sutu, Dan Dragomir, Bogdana Butnar, Cabral, Adrian […]

  3. […] speakerilor: Bobby Voicu, Cristian China-Birta, Adrian Hadean, Cristian Sutu, Dan Dragomir, Bogdana Butnar, Cabral, Adrian […]

  4. […] 109 + 4 = Social Media Snow Camp O intrebare, de dimineata Social Media Snow Camp 2011 – Day 2 La #bizsmscamp de decembrie Cand m-am trezit azi-dimineata asta am vazut pe geam… Prezentarea mea și ziua 3 la #bizsmscamp […]

  5. […] 109 + 4 = Social Media Snow Camp O intrebare, de dimineata Social Media Snow Camp 2011 – Day 2 La #bizsmscamp de decembrie Cand m-am trezit azi-dimineata asta am vazut pe […]

Submit comment