— On Comms Design. From London

La ce sa folosim Facebook, Google, Twitter etc

Cristi ma provoaca la un exercitiu interesant si il fac aici la mine pe blog cu speranta ca el ma va ierta ca nu ii trimit direct si va prelua ce scriu aici.

El ma intreaba simplu “la ce folosim diversele canale de media digitale si/sau nou aparute?” si enumera -blogul, FB, Twitter, Youtube, G+, Tumblr, Pinterest, Foursquare. La cele de mai sus ma lasa sa mai adaug si unul sau doua din proprie initiativa si am adaugat LinkedIn si Google Search. Pentru ca nu pot furniza un raspuns atat de generic m-am gandit sa impart raspunsul pe niste verticale mai clare de business (sau industrii daca vreti) si sa incerc sa ma refer la, sa zicem, financiar, ecommerce si FMCG.

Am facut doua lucruri: 1) un tabel in care am trecut ptr fiecare industrie la ce cred eu ca ar putea sa foloseasca fiecare dintre canalele de mai sus si de asemenea 2) niste grafice cu impartire in ponderi a canalelor mentionate per industriile discutate (plus cateva) in functie de AFINITATEA CANALULUI RESPECTIV CU PRINCIPALELE OBIECTIVE ALE INDUSTRIEI (scriu cu litere mari ca sa nu se creada ca graficele reprezinta procente de buget de investit in canelele respective; ma refer mai ales la cat se potriveste un canal cu industria. Spre exemplu Travel este foarte mult despre recenzii de locuri deci merge bine cu blogurile si cu searchul)

Ce am avut in vedere: a) principalul obiectiv in folosirea canalelor respective a fost considerat o conversie, definita aici ca o actiune care aduce cel mai rapid ROI companiei (spre exemplu in cazul e-commerce conversie este direct vanzare, la FMCG branding poate fi un element cu un aport covarsitor la ROI) b) am luat in considerare diversele “valente” ale canalelor analizate [spre exemplu la bloguri m-am gandit si la autoritatea unor recenzii/testari de produse dar si la sistemul de afiliere si la blogvertising prin display] si c) am analizat ghidandu-ma exclusiv dupa ce stiu despre aceste canale IN ROMANIA [deci cand vorbesc despre pinterest, ma gandesc rezonabil la numar de utilizatori raportat la piata de consumator per industrie si NU la potential de crestere si hype la nivel european ptr pinterest ca start-up]

Iaca ce mi-a dat mai jos

1. La ce le folosim (va rog sa intelegeti ca nu e exhaustiv)

Blogs Facebook Twitter
Financiar Credibilitate prin lansarea de produse noi si testari de produse/Leaduri prin sistemul de afiliere/Brand prin display Likeability prin pagina bine gestionata/leaduri prin facebook ads not clear/poate credibilitate prin notificari de interes
E-Commerce Vanzari prin sistemul de afiliere, recenzii si display Posibil customer support prin pagina/vanzari prin Facebook ads Credibilitate prin pagina care anunta lansari, discounturi si posibil minimal customer support
FMCG Awareness ptr produse noi prin display/credibilizare produse existente prin testari Likeability, brand building si awareness prin pagina Credibilitate prin pagina care anunta lansari, discounturi si oferte
 

Youtube

G+ Pinterest
Financiar Minimal brand building si lansare de noi produse prin display Credibilitate prin pagina bine gestionata ptr un public deocamdata masiv masculin si trend-setting not clear
E-Commerce Likeability prin unboxinguri oficiale/ testari video etc / vanzari prin display Credibilitate prin pagina bine gestionata ptr un public deocamdata masiv masculin si trend-setting not clear decat daca vorbim despre gifts/flowers caz in care putem folosi ptr likeability
FMCG Awareness, likeability prin video si video display not clear likeability prin cont bine gestionat care sa exprime valorile brandului prin imagistica
Foursquare Linked-in Search
Financiar Posibil generare de loialitate prin programe de check-in with benefits Credibilitate prin pagina bine gestionata/ CSR/ HR si comunicare cu alti stakeholderi Generare de leaduri
E-Commerce Posibil generare de loialitate prin programe de check-in with benefits CSR vanzari/leaduri/market share
FMCG Posibil generare de loialitate prin programe de check-in with benefits CSR si HR suport de awareness la lansari

b. Care sunt proportiile de afinitate cu diversele canale (din nou, nu e regula e o opinie si putem discuta argumentele 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daca vreti, cum ziceam, le discutam in comentarii.

Share this article Share on Facebook0Share on Google+7Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn4Digg thisShare on Reddit0
12 comments
  1. […] s-a nascut seria “La ce sa folosim Facebook, Google, Twitter etc“, care a debutat cu un post foarte lung si foarte interesant pe blogul Bogdanei. Nu il preiau aici, va invit sa il cititi si […]

  2. Alex says: 2012/04/1809:24

    Personal nu stiu daca merita sa mai luam Twitter in considerare pentru eventuale actiuni de promovare, atat timp cat nu avem crestere in numarul de useri de ceva vreme: same guys, same talk. Nu traim in US, sa ne putem promova shawormeria mobila prin Twitter :)). Ma asteptam la o structurare mai buna a articolului, avand in vedere “eticheta”, dar informatia conteaza pana la urma, cel putin pentru mine. Nice, 10x pentru sharing 🙂

  3. […] La ce folosim Facebook, Twitter, Google by Bogdana […]

  4. Valentina says: 2012/04/1913:53

    Nu am inteles cum Twitter poate fi al doilea canal ca afinitate pentru Financiar desi mai sus spui ca nu are un rol bine definit pentru acest domeniu…
    Oricum, interesanta abordarea.

    • Bogdana says: 2012/04/2210:00

      Daca e sa foloseasca bancile fb vs twitter, recomand twitter desi mi-e neclar cum 🙂

  5. […] La ce sa folosim Facebook, Google, Twitter etc – Bogdana Butnar […]

  6. Mihai says: 2012/04/2219:03

    surprinzator de mic procentul timpului petrecut pe linkedin pt IT&C ecommerce. Sincer, cred ca linkedin are succes mai mare decat facebook cand vine vb de IT. Twitter-ul clar conduce detasat. insa conteaza si daca site-ul/firma/afacerea este globala sau localizata/intr-o anumita tara. La noi de exemplu nu stiu cat este de util pinterest si nici foursquare… la noi twitterul si FB-ul merg bine si cam atat

  7. […] La ce să folosim FB, Twitter, etc? Răspunsuri sunt aici și […]

  8. Alexandra says: 2012/04/2409:08

    Sincera sa fiu chiar daca sant incepatoare , cred ca twitter si linkedin nu prea sant asa de speciale cel putin nu pentru romani , gasesc destul de bun articolul tau si l-am citit cu placere am sa revin daca am permisiunea.

  9. […] Pinterest poate fi integrat intr-o strategie generala de management al prezentei online – guidelines la Bogdana pe blog. […]

  10. […] sociale folosim pentru promovare, Manafu – PR + Social Media = Love, de la Bogdana Butnar – La ce folosim Facebook, Google, Twitter etc. (resursele prezentate sunt foarte […]

  11. […] sociale folosim pentru promovare, Manafu – PR + Social Media = Love, de la Bogdana Butnar – La ce folosim Facebook, Google, Twitter etc. (resursele prezentate sunt foarte […]

Submit comment