— On Comms Design. From London

Like something, do something

E atat de usor sa reactionezi la ceva nasol si atat de greu sa reactionezi la ceva fain.

Mi-am dat seama de lucrul asta mai ales dupa ce am intrat in publicitate unde era pur si simplu uncool sa cumperi ceva numai ptr ca ai vazut o reclama faina sau iti place magazinul unui brand. Nu stiu daca are legatura cu un oarece machismo national, dar exista temerea asta ca vom fi “manipulati”,  “pacaliti” de un joc corporatist, “spalati pe creier” de imaginile frumoase ale unei irealitati comerciale. Bref, suntem atat de cinici si de stresati de ideea de a fi pacaliti de reclama incat nici atunci cand avem toate motivele sa actionam in virtutea unei experiente bune cu ceva nu o facem.

Nu comentam pe wallul unui brand decat ca sa criticam, facem reviewuri serioase in care suntem moderati referitor la beneficii insa acizi referitor la dezavataje. Orice review sincer de “imi place” e privit cu circumspectie ptr ca pur si simplu nu e normal sa ai o experienta buna cu ceva si asta sa si rezulte intr-o actiune specifica din partea ta: am fost la showroom si mi s-a parut atat de faina experienta cu oamenii de acolo incat iau masina asta. no way!

Ei, no longer cum zice englezul. No longer, pentru ca brandurile, oamenii de vanzari si cei de comunicare nu sunt rasplatiti cu intentii bune ci cu fapte, si daca nu le spune nimeni ca fac bine ce fac si actiunile lor okay nu aduc rezultate tangibile, la un moment dat o sa se opreasca de tot. Nu vad niciun incentive de a fi mereu amabil cand esti in front office daca toata lumea te injura si nimeni nu-ti zice multumesc, ba mai mult daca nimeni nu trimite o referinta buna sefului tau.

Asadar iaca: in ultimele doua saptamani am trecut prin procesul destul de complicat de a-mi cumpara o casa si ptr asta am facut un credit. Din toate experientele mele cu o banca, de departe interactiunea cu omul de la OTP Bank (sucursala Ramnicu Valcea, il cheama Dragos :)))) a fost cea mai buna. Am stiut mereu cum stau cu dosarul, am fost informata de toate documentele, mi s-au explicat toate procedurile si am inteles de ce trebuie sa platesc ce si cand. Am primit pana si incurajari in momentul in care nu stiam daca o sa finalizez totul la timp. In plus, omul a fost mereu echilibrat, niciodata nervos, niciodata contrariat de faptul ca uneori eram eu nervoasa.

Ce as fi facut in mod normal? Probabil ca nimic – as fi povestit colegilor de experienta, poate as fi scris pe blog, as fi trimis un tort in cel mai bun caz. Toate lucruri okay INSA efortul unei organizatii de a trainiui un om si efortul lui de a-si face treaba trebuie rasplatite cu ceva masurabil. Deci, o sa imi mut toate conturile la OTP incepand de saptamana viitoare: omul a fost suficient de amabil incat sa imi explice avantajele si deazvantajele dar ideea ca voi putea sa sun pe cineva care chiar asculta a fost un argument de nerefuzat. Apreciez relatia echilibrata avuta cu banca mea de pana acum insa, realmente, aceasta a fost doar atat –>echilibrata, eu nu am avut nevoie de nimic si ei nu mi-au oferit nimic in plus. Si nu mai vreau sa trec cu vederea un lucru bun. Hate something, change something – like something, do something.

De saptamana viitoare mi-am schimbat banca din cauza unui om.