— On Comms Design. From London

Quantified self – review de JawboneUP

Va ziceam ca mi-am cumparat un JawboneUP in urma cu cateva saptamani. Prima versiune era un JU medium black pe care l-am si pierdut cu promptitudine la doua zile dupa ce l-am cumparat si va si explic de ce. Jawbone UP este o bratara care se poarta non stop pe mana mai putin activa (secondary hand) – adica pe cea cu care nu faceti cele mai multe activitati zilnice, si care inregistreaza nivelul de miscare zilnica a corpului + nivelul de somn de peste noapte. Pentru ca am observat ca in zilele cand mergeam cu masina bratara inregistra si miscarea mainilor pe volan si o translata in pasi am decis sa dau jos bratara cat sunt in masina. Rezultatul il vedeti mai sus: bratara mi-a cazut undeva din masina, in masina si dusa a fost.

O saptamana mai tarziu mi-am luat un JU medium cyan pe care nu mai risc sa il pierd pentru ca e suficient de tipator la culoare incat sa fie vizibil pe orice fundal si usor de gasit in orice poseta. V-am spus toata povestea de mai sus ca sa aveti in vedere faptul ca senzorii cu care JU inregistreaza miscarile sunt putin usor de pacalit si trebuie sa faci un efort constient ca sa nu va treziti cu “cota” de pasi acoperita din tapotat la computer sau condus pana la Bucur Obor.

Ce fac cu acest JU? Pai incerc sa ma leg si eu la o miscare inceputa prin 2009 (!!!) de cine altcineva decat revista Wired, ai carei chief editors Gary Wolf si Kevin Kelly au inventat termenul “quantified self” intr-un articol antologic deja. Gasiti articolul aici. Intre timp si Kelly si Wolf au devenit un fel de filosofi ai miscarii QS si Wolf este chiar implicat in diverse seminarii si conferinte despre acest subiect. Ca sa intelegeti amploarea fenomenului va rog sa aruncati un ochi peste acest articol exhaustiv din Newsweek.

“According to a recent nationwide survey for Pew Research Center Internet & American Life Project, 7 out of 10 people self-track regularly—using everything from human memory to a memory stick—some aspect of health for themselves or for someone else. Among the 3,000 adults questioned, the most popular things to monitor were weight and diet. A third of the people surveyed also track more esoteric elements of their health, from blood pressure to sleep to blood sugar. While many of them keep this information “in their heads,” a full 50 percent actually keep a written record of the data either using technology or on paper. According to the Consumer Electronics Association, in 2012 the U.S. sports and fitness category was a $70 billion business; and earlier this year, market firm ABI released a report that estimated that 485 million wearable computing devices—like smart watches and smart glasses—will be shipped annually by 2018”

JU este unul dintre multele device-uri care pot ajuta sa self quantification. Probabil cel mai cunoscut concurent al sau Fitbit produce deja cateva formate de bratari, doua sau trei trackere de tinut in buzunar si ptr Japonia si un tracker pentru animale de companie. Un review comparativ foarte bine scris gasiti aici daca nu va puteti hotari pe care sa-l cumparati. Experienta mea cu JU a fost, pana acum, destul de buna. Prima problema intampinata a fost ca bratara este mult mai putin “fashionable” decat ma asteptam eu ptr ca esre mult mai groasa decat mi-am inchipuit. Chiar medium are o zona in partea care se poarta sub incheietura care deranjeaza atunci cand esti la computer si ci siguranta nu veti putea dormi cu capul sprijinit pe mana pe care purtati bratara.

Nu m-a deranajat ingrozitor faptul ca JU nu se sincronizeaza cu aplicatia de telefon prin Bluetooth. Pentru mine, faptul ca pot sa folosesc un jack pe care sa il bag in telefon ma ajuta sa imi amintesc sa fac sync asa ca e un avantaj.

Ce e cel mai fain apropo de JU este evident aplicatia (identica ptr Android si IOS) care pe langa faptul ca are un design exceptional ajuta si cu o multime de informatii extrem de utile. JU vine cu o librarie imensa de mancaruri pe care le poti adauga cautand pur si simplu intr-o baza de date (foarte similar cu aplicatia MyNetDiary despre care va scrisesem aici). Pe langa asta, aplicatia te lasa sa evaluezi ce continut nutritiv au avut mesele consumate si asa am aflat si eu ca o dieta formata in principal din oua, branza si salate nu e musai cea mai sanatoasa (vedeti printscreen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un alt raport ff interesant si uimitor de precis este cel care iti arata cat si cum ai dormit. Cum vedeti in print screen (si eu va pot confirma ca este corect) bratara inregistreaza exact cand dormi adanc si cand esti in somn REM. URmarind aceste patternuri pe o perioada de cateva saptamani poti sa incepi sa iti dai seama cand si cum e bine sa dormi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JU mai vine si cu niste rapoarte mai putin relevante dar care pot fi pe termen lung interesant de analizat. Unul dintre ele iti arata ce stare de spirit ai avut in ultimele cateva saptamani. Evident, raportul se bazeaza pe starea de spirit declarata de tine insa pot sa plec de la premisa ca oamenii nu vor alege sa minta singuri in aplicatiile lor personale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iata cam cum arata si un raport despre activitatea fizica (va atasez unul in care eu stau ff bine 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

All in all, pe mine JU m-a prins si sunt mai atenta la cum mananc si cum dorm. Nu imi dau seama inca cum pot sa integrez asta cu alte aplicatii pe care le folosesc cum ar fi Strava pentru bicla sau aplicatiile de Dieting. Daca imi vine vreo idee, revin.