— On Comms Design. From London

Share a Coke – pe bune

In vremea cand eram planner aveam mereu o problema simpla cu orice Big Idea. Ca sa ne creada oamenii catre care mergeam cu ideea, adicatelea consumatorii brandului, nu era suficient sa facem un spot. Trebuia sa “put our money where our mouth was” cum zice americanul. Adica daca spuneam “e mai simplu cu x”, chiar trebuia sa facem mai simplu, sa avem mai putin butoane etc. Daca spuneam “o cana si 1/2 in plus de fericire” pai ar fi trebuit sa punem niste cadouase pe pungile de lapte sau cani cu cadouri in ele la raftul cu produsul. Problema insa, ca sa ma intorc la ce spuneam, era ca de cele mai multe ori dupa spotul TV nu mai erau bani de micile chestii care faceau mesajul credibil.

Ma uit insa la cat de fain au reusit sa implementeze oamenii de la Coca-Cola campania asta cu Share a Coke. Se simte si in Romania dar daca te uiti la nivel global vezi ca pe bune au incercat sa faca lucrul asta cat mai palpabil. Plecand de la mesajul simplu pus pe sticla in sine. Imparte o Coca-Cola cu … si numele a mii de oameni din toate tarile.


Apoi minunatia de can care se “rupe” in doua ca sa il poti imparti cu cineva

Plus, automatele de Coca-Cola prin care poti trimite un can oricarui om de pe planeta (numai sa aiba un automat in apropiere)

Nu in ultimul rand, panourile interactive unde poti sa te lauzi cu prietenii tai punandu-ti numele pe sticla iconica, aplicatiile de Facebook sau siteul unde poti propune alte nume care sa apara pe sticla.

Evident ca n-au lipsit nici problemele, ca deh, nu poti multumi pe toata lumea. Dar all in all, Share a Coke e o campanie in care lucrurile marunte au facut diferenta, de fapt, lucrurile marunte au facut campania.