— On Comms Design. From London

Castigatorii Okian 1

Acum cateva zile, impreuna cu prietenii de la Okian.ro [carora le multumesc din nou] am inaugurat primul concurs pentru Biblioteca Bogdana. Ceream atunci celor interesati de doua carti esentiale pentru planning sa imi trimita un mesaj pe care l-ar scrie ei daca ar fi numiti Online Manager intr-o companie/ONG/organizatie in care aceasta pozitie nu exista inainte de venirea lor. Mailul acesta ar trebui sa plece catre toti colegii din companie si sa “justifice/explice” pozitia si prezenta persoanei respective in companie.
Am primit o multime de mesaje, desi nu atat de multe pe cat ma asteptam avand in vedere popularitatea subiectului – cine nu vrea sa fie implicat in online si mai ales pus in pozitia de a manageria activitatea in online a unei intregi companii.

Am doi castigatori, desi ideal as fi vrut sa fie unul singur, dar am ramas la doi pentru ca entry-urile lor combinate ar fi facut mesajul perfect. Dar inainte sa ii anunt cateva observatii ptr cei care au aplicat si mi-au trimis mesaje:
1. Cea mai mare problema pe care am observat-o si pe care un singur candidat a depasit-o a fost lipsa de argumente obiective in mesaj: in afara de unul dintre participanti, NIMENI nu s-a gandit ca e necesar sa explice de ce e Internetul important sau sa ofere cateva date despre piata de online, despre concurenta companiei in chestiune, despre prezenta acesteia in online.

Am primit mesaje structurate asa:
“Probabil nu va este familiara aceasta pozitie deoarece este nou in acest ONG, dar avand in vedere situatia din prezent in care ar fi bine ca fiecare intreprindere sau ONG sa fie prezenta in mediul online, consider ca un online manager este mai mult decat necesar.”
in care arbitrarul este la mare pretuire. Din paragraful de mai sus eu inteleg ca oamenii nu stiu ce e aia un online manager dar cunosc “situatia din prezent” si omul care a fost numit manager considera – cu de la sine putere, ca prezenta lui e necesara.

2. Majoritatea mesajelor contin – previzibil de altfel, o aplecare dubioasa si incorecta catre Social Media. In speta, mai toti oamenii care au scris au mentionat Twitter si Facebook ca principale zone de interes pentru companie si doar cativa au discutat sau mentionat prezenta si importanta siteului de companie, a campaniilor prin motoare de cautare, a optimizarilor etc.

3. In cateva mesaje, omul nu reuseste sa identifice corect care este obiectivul introducerii “onlineului” intre activitatile de comunicare ale companiei. Doi sau trei candidati mentioneaza notorietatea generica si diferentierea fara a preciza daca si cum Internetul ajuta la asta 😉
“După cum ştiţi am fost numită recent în această poziţie, care ţin să precizez, este una foarte importantă pentru orice companie. Domeniul de activitate al companiei şi activitatea propiu-zisă- […] este la început, de aceea este esenţial să fie promovată cât mai intens pentru a câştiga notorietate şi pentru a se diferenţia de concurenţă.”

4. Foarte putine dintre mesajele primite leaga activitatea postului in chestiune de obiectivele pr-zise ale companiei si doar un singur mesaj mentioneaza ca finalmente obiectivul insertiei in online este “sa facem mai multi bani”

5. Generalitati: majoritatea mesajelor sunt incredibil de informale si pline de glumite si de chestiuni uneori chiar personale. Aici am o nota personala in comentarii- ptr ca ma stiti cum sunt cu personal si impersonal, desi cred ca o gluma relaxeaza la conferinte, nu m-as arunca sa fac glume si in scris.

O sa incerc sa trimit feedback punctual ptr fiecare mesaj desi e cam greu ptr ca sunt destul de multe si sunt destule de comentat.

Dar, iata mai jos o structura pe care o propun eu ca solutie la task-ul in chestiune:

1. formula de adresare informala dar nu prea personala (fara “viitori prieteni”) – salut, salutare, buna dimineata, bine v-am gasit
2. scurta prezentare personala: nume, date de contact, “amprenta digitala” – blog, etc si motivarea mesajului – “va scriu pentru a ma prezenta, pe mine si pozitia pe care o ocup” – datele de contact si invitatia de a fi contactat direct oricand sunt importante ptr ca demonstreaza deschidere si atentie la detaliu (foarte multi oameni care mi-au scris nu au mentionat unde si cum pot fi contactati)
3. scurta descriere a mediului online si a prezentei online a companie; concluzie care sa arate ca se poate mai bine: e.g. “in 2011 in Romania avem xxx milioane utilizatori de internet dintre care xx% declara ca au cumparat produsul pe care noi il vindem pe internet. In 2011 xx% din vanzarile noastre s-au petrecut in mediul online. Tot in 2011 xxx din Romani au comentat pe forumuri si retele sociale … iar noi am investit xx in prezenta acolo”
4. scurta descriere a atributiilor postului – aici recomand abordarea “closer to home towards the open skies” adicatelea intainte de toate ne uitam in ograda noastra – avem site, derulam SEO, avem intranet, avem blog etc, niste analitice interne si apoi aruncam ochii catre the great www anume SEM, display, retele sociale, proiecte speciale, inovatie.
5. formula de inchiere cu invitatia la o discutie libera, training (idée ff buna gasita intr-un mesaj) sau la intrebari
Totul in mai putin de 1.2 de pagina ☺
Cei doi oameni care s-au apropiat cel mai mult de aceasta formula, si in consecinta castigatorii celor doua carti sunt:
1. Titus Capilnean
2. Elena Pribeagu
Dragii mei, cartile voastre or sa ajunga de la Okian direct la voi deci va rog sa imi trimiteti pe mail adresa unde va pot gasi.

Share this article Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Digg thisShare on Reddit0
0 comments
Submit comment