— On Comms Design. From London

TedX Iasi – despre ce am vorbit

Am venit la TEDx Iasi mai ingrijorata decat la orice alta conferinta la care vorbesc. De altfel a fost prima conferinta pentru care mi-am scris intreaga prezentare cuvant cu cuvant inainte de evenimentul in sine. Normal improvizez de la o idee centrala pe baza unor indicii vizuale. La TED insa am simtit ca nu “se face”. Din pacate drumul de cateva ore prin dealurile molcome ale Moldovei m-a facut sa imi schimb starea de spirit asa ca mi-am schimbat in cap si prezentarea care din “cum e marketingul cea mai egoista profesie” a ajuns in fel de “lasati consumatorii sa vina la mine”.

N-am vorbit despre nimic breakthrough insa a fost bine pentru ca mi s-a reconfirmat o idee pe care o mentionasem cand am decis ce facem la Interesting 2012 anume ca e necesara recuperarea unor idei bune dar pierdute din cauza vitezei epocii in care traim. M-am bucurat deci ca am putut sa povestesc oamenilor despre cum idei ca permission marketing, the age of conversation sau intreaga scriitura din the Cluetrain Manifesto, au prefatat, cu mult mult timp inainte, epoca de discutii despre privacy, relatia dintre brand si cei care ii dau like sau follow, UGC sau conversatia intre brand si consumator.

Am vorbit putin despre limbajul marketingului si usoara sa tendinta catre ierarhizarea relatiei cu cei care consuma produsul. Cred sincer ca uneori cuvintele pe care le folosim despre oamenii care ne cumpara produsele ii pun pe acestia intr-o pozitie inferioara. Aici l-am citat pe Godin care zice “Getting smart about naming is at the heart of marketing. Calling every single person a ‘customer’, for example, is hardly a nuanced way of engaging with the public. Salespeople are especially nuanced at this, but often make mistakes as well. Car salesman are notorious for misnaming women who walk in (spouse instead of primary decision maker).”

Am incheiat cu indemnul standard in epoca Share in care traim: lasati pe cei care va consuma produsul sa va construiasca si marketingul si un citati din Cluetrain:

But learning to speak in a human voice is not some trick, nor will corporations convince us they are human with lip-service about “listening to customers. They will only sound human when they empower real human beings to speak on their behalf.”

Nu-mi vine nici acum sa cred ca acest citat care reprezinta esenta marketingului modern a fost scris in 1999.

Multumesc TEDx Iasi. Niste fotografii aici 

LATER UPDATE: uite si filmarea 🙂

 

Share this article Share on Facebook
Facebook
19Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Digg this
Digg
Share on Reddit
Reddit
0